Alone

image46

Det är så här jag känner mig idag. Jag har underbara vänner, har en bra framtid med kommande
jobb .. men endå känner jag mig ensammen.
Jag börjar inte på mitt nya jobb förens butiken börjar komma på fötter (fullt förståeligt).
Jag väntar på att klipp/trimm kunder skall ringa till hundbutiken så jag kan få lite mer pengar.
Men den butiken är också ny, samt att det är sommar.. De flesta är på semester.
Klubben jag jobbar extra på byter lokal, så där jobbar jag inte heller. . .

Dessa faktorer gör att jag gör ingenting om dagarna. Jag blir såååå frustrerad.
Självklart jobbar alla andra så jag känner mig verkligen ensammen om dagarna.

Igår satt jag hemma hela söndagen. . gick ut med vovve, såg en film.
Sen  gick jag ner till pizzerian och köpte en kebabtallrik, gick hem och såg på en till film  - Själv. 
I sin ensamhet börjar man ofta tänka över sitt liv..hur har jag det eg? 
Jag ska väl inte klaga eg. har underbara vänner som finns där för mig, men endå saknar jag något.

Jag saknar en varm blick 
Jag saknar en varm famn
Jag saknar att få drömma med någon
Jag saknar att få ge min kärlek till någon
Jag saknar att få kärlek av någon

Det känns som vad jag en gör - så tar jag fel beslut. 
Det känns som vad jag en gör  - så går det aldrig till min fördel. 

Jag är en person som vill att alla i min omgivning skall må bra, Ni kan prata med mig när som helst, om vad som helst, och det stannar hos mig. 
Jag är snäll (Vill jag tro iaf *hahaha*), ärlig, omtänksam men även sådär lagom knäpp ;-) 
ser inte allt för ful ut heller ;-)

Skämt och sido.

Så mycket fel kan det väl inte vara på mig? Jag borde väl kunna hitta kärleken - eller han mig?

Först blir man sårad gång på gång av en man älskar. Han sviker en på de mest fruktansvärda plan.
Utnyttar ens kärlek, trohet, ömhet,  tilltro.

Man går sen vidare, och läker.

Visst har man träffat någon kille, men man har inte fått den där känslan.
Då börjar man undra - vad är det för fel på mig? Denna kille skulle säkert behandla mig som guld , men vad gör det om jag inte känner det där?

Sen har vi den där ovisheten också. Den som gnager upp en innerfrån. Man börjar tycka om någon, som man
tror sig göra detsamma, sen så får man andra vibbar, att det inte är så, förens dagen efter gå tillbaka till attt det verkar ömsesidigt. Och så håller det på fram och tillbaka..

Visst kommer jag hitta kärleken någon gång.
Visst kommer jag få älska igen.
Visst kommer jag få viska mina drömmar i någons hjärta.

Men när händer det?

Jag gillar inte ensamheten.. den äter upp mig från insidan..

** Fånga mitt hjärta och ge mig din kärlek, så kommer du aldrig vara ensammen igen.
jag älskar som jag aldrig blivit sårad, jag drömmer såsom livet aldrig tar slut, och lever som jag skulle dö imorgon**


Kommentarer
Postat av: Anonym

kärleken hittar inte en.. den kör över en med en smäll.. hoppas detta inte var för skumt för dej;)

Postat av: Mariella Angnér

nej då ;)

2007-07-09 @ 21:40:18
URL: http://mariellaskatter.blogg.se/mariella/
Postat av: Angela

Hej raring, väldigt fint inlägg och ÄNTLIGEN bloggar du :)
Me like you massa mkt å trivs i ditt sällskap.
Den dagen du hittar "rätt" så kommer den killen bli mycket lycklig!
Men det är svårt, vet inte alltid om jag hittat rätt heller, och blivit sårad och utnyttjad av flera killar....
Men det bästa man kan göra är att inte leta eller vänta på den, oftast då den dyker upp ;)
Undrar om du ville åka bort den 20.de eller om du är upptagen :D PUSSO

2007-07-10 @ 06:51:15
URL: http://www.angy.blogg.se
Postat av: Mariella

Angela: Tack hjärtat, du är guld värd! Hoppas att det löser sig för dig med. För er båda! Det viktigaste är att du är lycklig, och alla har vi våra tvivel, upp och nergångar! Men vi lär oss av dem med! Klarar man sig igenom det så har man blivit starkare! Ska bli kul att följa med dig näst nästa fredag <3

2007-07-11 @ 00:29:13
URL: http://mariellaskatter.blogg.se/mariella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback